lördag 14 augusti 2010

En inspirerande plats!

Jag har nu sista tiden beskrivit platser som jag besökt i sommar. Det har varit alldeles för lite bilder på saker jag gjort men så har det ju varit semester.... Nu ska det i alla fall bli den sista platsen jag vill berätta om - Fengersfors.


Lägg till bildtext
En oas mitt i Dalsland, nära Stenebyskolan. En plats som påminner om Jonsereds fabriker men har utvecklats till ett centrum för hantverk och småföretagande.

Där bor dessutom David och sedan mellanstadiet har de lekt tillsammans med min man.

Det finns ett trevlig fik med gott kaffe!!!

Sedan en tur runt i verkstäderna och de olika hantverkarna...
I huset här bredvid finns en konsthall som visar konstprojekt i området men också konstnärer utifrån...
se hemsidan  http://www.notquite.se/

Ulrika visade sin metallverkstad med olika intressanta maskiner och mojänger...
Keramikverkstad
Här ska det bli en spännande utställning i parken
Galleri och en affär med fina grejer..
Så här skulle vi ha det i Jonsereds Fabriker......

1 kommentar:

  1. Precis, Not Quite är helt underbart! Där har jag gjort en konsert en gång. Vill tillbaka så klart! Kram, Eva

    SvaraRadera

Populära inlägg

Traditionell festpinne

Traditionell festpinne
Enligt gammal sed görs en pinne som smyckas med band och pappersblommor

Besöksräknare