tisdag 7 september 2010

Brudkrona pågång.....


Jag har sport att du ska gifta dig och jag har sport vem du ska ha.
Ja, du ska hava en hjärtans vacker flicka som är riker och står sig bra.
Du må taga den och du må tacka,
du må kyssa den och du må klappa,
du må tro att hon har silverknappar med gulljuveler
och pampidoser och pärlekransar
och pärlepipor i vartenda hår, sa'n!


Visan här är från Bjursås i Dalarna







Men denna gång en hälsingkrona med pappersblommor och inte i metall. Min vän Eva Rune skulle fotograferas inför ett skivsläpp om bröllopssånger och behövde rekvisita. Eva hade redan börjat och jag hjälpte till på slutet. Vilket bra sätt att umgås. Man pratar så bra när man jobbar tillsammas och skrattar!
Se Evas blogg för resultatet- jag glömde kameran för en gångs skull!




Se min blogglista för att höra hur det gick för Eva!Här är hennes länk!


 evarune.blogspot.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Traditionell festpinne

Traditionell festpinne
Enligt gammal sed görs en pinne som smyckas med band och pappersblommor

Besöksräknare