måndag 7 februari 2011

Sitter hemma med skolarbete men pysslar med bloggen istället. Mina högar av skrivningar ligger där och skriker på uppmärksamhet, men har inte riktigt lust än, Roligare med bloggen.
 Inser att det inte varit någon kioskvältare med grannlåtskursen. Fem har hört av sig att de är bortresta och nu ett avhopp till. Det är väl så att man inte ska lägga kurser på sportlovet, trodde att det skulle kunna vara skönt att ta det när man hade tid. Man lär sig. Lägger nog ner det med bara två säkra anmälningar och två osäkra.
Tänk i alla fall vad jag har hittat fina grejer i mina lådor, när jag förberett mig. Saker jag glömt i askar och lådor, vilka skatter jag har! Även om det troligtvis inte blir någon kurs har jag kommit igång med broderiet och hittat finfina material. Jag har ju dessutom handlat in vadmalstyger till kursen som jag kan göra grejer av.
Det är mening med allt - nu måste jag ta itu med skolan!

2 kommentarer:

  1. Alltid bra om man kan hitta en ny mening med det som sker. Det ska jag tänka på.

    SvaraRadera
  2. Vad synd att du inte fick ihop så många som kunde komma. Jättekul idé att dela med dig av dina kunskaper. Jag har inte heller alltid lätt att få till egen tid, men man borde ta sig tid! Kram Christina Böll

    SvaraRadera

Populära inlägg

Traditionell festpinne

Traditionell festpinne
Enligt gammal sed görs en pinne som smyckas med band och pappersblommor

Besöksräknare